Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geen slaap krijg?

Heel vaak krijg ik spontaan slaap en ga ik slapen tijdens gezellige momenten. De volgende dag heb ik er ontzettend spijt van. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geen slaap krijg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet zorgen dat je altijd goed bent uitgerust. En als je later opblijft dan je gewend bent, helpt het als je iets actiefs gaat doen. Dus niet een film kijken. Maar ergens heen gaan om iets te drinken, of naar een feest gaan. Ik val zelf ook vaak in slaap als ik heel laat nog met mensen een film ga kijken ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vóóraf gaan slapen, met een melatonine pilletje ( 25 indien van die kleintjes 0,1 Mg ) , een biertje en een goed boek. Goed de tijd voor nemen , slapen gaat meestal niet op afroep . Maar sommigen kunnen het.

Toegevoegd na 14 minuten:
Dit moet je wel plannen. Het werkt als je de voorafgaande nacht weinig slaapt (+- 4 uur) . Je staat op ( dit vergt wilskracht !) . Je lichaam heeft zijn slaapbehoefte nog niet gehad maar hormonen en andere stoffen in je lichaam zorgen ervoor dat je toch wakker blijft ( geloof me alle ploegendienst werkers weten dit ) .

Maar door lekker te gaan rusten halverwege de dag ( bij voorkeur na de lunch ) kan je de slaapbehoefte terug halen en een paar uur stevig slapen . Daarna kan je 12 uur voluit en geheel wakker doen wat je maar wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets actiefs gaan doen kan je over de slaap heen helpen. Dus even een stuk wandelen of fietsen en je bent weer helemaal fit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook. Als ik dus die film wel wil zien of niet heel erg in wil kakken als ik gezellig met vrienden zit, drink ik zo'n pepdrankje als red bull. Maar ja, als ik er dan meer van drink, slaap ik soms de volgende ochtend wat minder goed door. Heb ik er wel voor over.

Toegevoegd na 30 seconden:
en iets actiefs gaa ndoen helpt ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn datje toch al moe was, en dan slaat de slaap juist toe op de momenten dat je ontspannen bent.
Dus zorg dat je van tevoren al goed slaapt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Caffaiene ofso weet niet hoe je dat schrijft maar je begrijpt vast wat ik bedoel veel cola en fanta enz drinken